Bekken gerelateerde klachten

Bekkenfysiotherapie

Zowel mannen als vrouwen kunnen met bekken gerelateerde klachten te maken krijgen. De meest uiteenlopende klachten kunnen ontstaan op het gebied van lage rug- en bekkenpijn, plasproblematiek, ontlastingsproblematiek, seksuele klachten en klachten op het vlak van gynaecologie. Men kan hierdoor klachten ontwikkelen.
Denk aan:

• Zwangerschap gerelateerde bekkenpijn en lage rugklachten.
• Post partum klachten ( klachten bekken(bodem) na de bevalling inclusief diastase).
• Bekkenpijn (onder andere: pijn in de liezen, billen, schaambeen, lage rug, stuitklachten).
• Vaak naar het toilet moeten en het niet goed kunnen ophouden van plassen en/of ontlasting.
• Moeizaam kwijt kunnen van ontlasting.
• Verzakkingsklachten.
• Pijn in onderbuik, rond de anus of de geslachtsdelen.
• Ondersteuning voor of na operaties in de onderbuik.
• Ongewild verlies van urine en/of ontlasting.
• Seksuele klachten.

Fysiotherapie bij bekken gerelateerde klachten
Noëlle Stammers is onze bekkenfysiotherapeute. Middels een uitgebreid vraaggesprek worden de verschillende domeinen die van belang zijn bij bekkenfysiotherapie goed uitgevraagd. De klachten kunnen onderling een verband houden en elkaar beïnvloeden. Tijdens en na dit gesprek worden direct de belangrijkste adviezen besproken en wordt u wegwijs gemaakt in het toch nog wat onbekende gebied van de bekkenbodemspier en het bekken.

Afhankelijk van de klachten wordt er met u samen gekozen voor een passende onderzoeksstrategie. Soms gaat dit om een meer orthopedische benadering van de bekkenregio. En in sommige gevallen kan dit gaan om een inwendig onderzoek van de bekkenbodem.

Op die manier kan de functie en de anatomie van de bekkenbodem en de organen van het kleine bekken goed beoordeeld worden en kan de best passende therapie gegeven worden.

Het is hierbij belangrijk dat u zich op uw gemak voelt, u kunt altijd uw wensen aangeven.

Heb je vragen of wil je weten wat Fysiotherapiepraktijk Wehl-Beek voor jou kan doen? Maak dan een afspraak! Voor een afspraak kun je bellen met 0314-681858 of klik op onderstaande afspraakbutton.

Behandeling op afspraak